www.guzziproject.nl
 
 

copyright © information

 
   
       

 

Project caféracer
   

Klik op de kleine foto's voor een vergroting.




 

 

 

 

 

 

 

 

13-07-2008

Er zijn alweer een aantal weken verstreken. Naast de andere klusjes in huis heb ik toch nog de kans gezien om een aantal dingen van de motor klaar te maken.

1.Zo heb ik een ander cardan moeten aanschaffen omdat het cardan wat ik had helemaal op was. Er waren een aantal tanden van het pignon afgebroken. Maar ik heb een, in goede staat, cardan gevonden. Van een T3 samen met as en bus. Deze heeft wel een andere verhouding 7/33 ipv de 6/32 van het oude cardan. Dit betekende ook dat ik ook een andere aandrijfas moest kopen de achterbrug van een T5 is namelijk 2 cm langer.

2.Verder heb het zitje klaar gemaakt. Dit blijft niet zo. Ik wil toch nog op een andere manier gaan bekleden.

3.Heb ik het blok, versnellingsbak en carter met olie enz. voorzien.

4.Het rem systeem klaar gemaakt en gevuld met rem olie.

5.Busjes gedraaid voor de koplamp ophanging.

6.Het uitlaat systeem gemonteerd. De RVS bochten en pijpen heb ik laten glasparelstralen.

7.De acewell ingesteld.

enz.enz.

Hierna was het tijd om de motor eens te starten. Vervolgens tank gemonteerd, benzine erin en starten. Na enig aarzelen sloeg de motor aan. Hiervan heb ik een filmpje gemaakt wat op youtube staat. Zie hieronder.

 

 

My Moto Guzzi Caféracer running for the first time.

Klik op de afbeelding om de video te bekijken.

Je kunt deze en andere video's ook hier bekijken.

 

 

Aangezien er andere filters op zijn gekomen heb ik een aantal andere grotere hoofdsproeiers in de carburateurs geplaatst en netjes synchrone afgesteld met de vacuüm meters. Tot nu toe ben ik op elektronica gebied nog geen problemen tegen gekomen. Alles werkt zoals het hoort. Ik moet alleen nog op zoek naar een andere zijstandaard. De standaard die ik nu heb is te kort.

Gisteren ben ik voor het eerst, na een aantal proef rondjes door de buurt, op de openbareweg geweest. Dit rijdt toch wel even wat anders dan de V7. De kilometer aanduiding moet wel aangepast worden. De acewell geeft te weinig aan. Maar eens de Tom Tom op de motor meenemen om te vergelijken.

De plannen voor de toekomst zijn het monteren van een andere voorvork, wielen, achterbrug (mono?) enz. Genoeg wensen om nog een tijdje door te gaan.

 

Klik hier voor het vervolg op de volgende pagina >>

 

Pagina's

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20